INFORMÁCIÓS VONAL:
Hívható: H-P: 9:00 - 16:00
+ 36   1 297-0151
+ 36 30 721-8535

Nyitólap
Aktuális
Kapcsolat
Értesítés akciós ajánlatokról
Regisztráció
Jelszó elküldése
     
     
    


 
     
Kalkuláció
Rendszer funkciók
Rendszer funkciók
Papírsúly számító
Méret konvertáló
Árajánlat kérés
Rendszer információk
Rendszer információk
Nyomdai paraméterek
Mi a POS?
Kredit rendszer
Grafikai tervezés
Fizetési feltételek
Házhoz szállítás
Környezetvédelem
Dokumentumok
Dokumentumok
Vállalkozói szerződés
Üzemeltetői információk
Üzemeltetői információk
Etikai kódex
Hírlevél
Referenciák
Partner hálózat
Partner hálózat
Hirdetés
Partnerek feladatai
Belépési feltételek
   

 

A P.O.S. NYOMDAI MEGRENDELÉS SZERVEZŐ RENDSZER LEÍRÁSA

Tartalomjegyzék:

  1. MIT JELENT A P.O.S
  2. P.O.S. MŰKÖDÉSE
  3. P.O.S. RENDELTETÉSE
  4. ÜGYFÉLKAPCSOLAT
  5. GYÁRTÁSI HATÁRIDŐ
  6. A P.O.S. HASZNÁLATA

 

P.O.S. jelentése:

Nyomtatás Szervezési Rendszer angol nyelvű megfelelőjének:
a Printing Organizational System kifejezésnek a kezdőbetűi.

 

2. P.O.S. MŰKÖDÉSE

A P.O.S. olyan, nyomdaipari megrendelés szervező és elemző informatikai rendszer, mely költséghatékonyság érdekében szervezi és osztja el a megrendeléseket a rendszer nyomda-partnerei között. Azok a felhasználók, akik nyomtatványigényeiket előre tudják tervezni, jelentős, - egyes nyomtatványok esetén akár 40%-os- költségmegtakarítást érhetnek el használatával. A P.O.S technológiai okokból a legnagyobb hatékonyságot az egyszerűbb, 1-2 műveletes kiadványoknál tudja elérni. Ezért a P.O.S. hatókörébe nem tartoznak a nyolcnál több oldalt tartalmazó kiadványok, könyvek, aranyozott, dombor-nyomott kiadványok valamint a rendszerben lévőtől eltérő, Pantone® színeket, tartalmazó kiadványok.

3. A  P.O.S. RENDELTETÉSE

A P.O.S.-t az általános nyomdai szakismerettel nem rendelkező felhasználók részére tervezték, ezért ahol lehet a nyomdaipari szakkifejezések helyett közérthetőbb kifejezéseket használ. Ahol ez nem megoldható, pl.: a papírtípus meghatározásánál, ott a rendszer segítségképpen leírást ad.

4. ÜGYFÉLKAPCSOLAT

A rendszer kizárólag a megrendelt nyomtatvány technikai paraméterei alapján szervezi a gyártást. Ezért a P.O.S. működése feltételezi, hogy a rendszerben regisztrált paraméterek megegyeznek a gyártandó anyag fizikai paramétereivel, valamint a gyártáshoz szükséges kreatív terv a gyártás megkezdéséig fájl formátumban rendelkezésre áll. A nyomtatvány tartalmának megszerkesztésében (kreatív terv) -ha szükséges- a rendszer üzemeltetője vagy partnere közreműködést vállal (külön grafikai költség ellenében). A szerkesztéshez szükséges leírást és anyagokat (fájlokat) lehetőség van a megrendeléshez elektronikusan feltölteni.

5. GYÁRTÁSI HATÁRIDŐ

A megrendelés regisztrálásakor a P.O.S. a kért termék paramétereitől és a rendszerben lévő megrendelés-állománytól függő fix elkészülési időpontot vagy anyagleadás időpontjától függő elkészülési határidőt határoz meg, amely ezért, az azonos termékek esetén is eltérő lehet és független a megrendelés időpontjától. Ezen határidőn belül a nyomtatvány bármikor legyártásra kerülhet, amennyiben a szükséges -nyomtatásra előkészített- nyomtatványterv rendelkezésre áll. A fix gyártási napok esetében az elkészülés a megadott napon történik. 

6. A RENDSZER HASZNÁLATA

A rendszer közvetlenül elérhető Interneten, de rögzíthető benne megrendelés közvetetten a megadott telefonszámon, az ügyintéző segítségével.

Az árkalkuláció lépései:

  1. lépés: A nyomtatvány típusának (termékcsoport) a kiválasztása. A kalkuláció menüpont alatt, először a megrendelendő nyomtatvány típusát (termékcsoport) kell ki választania.
  2. lépés: A szükséges mennyiség kiválasztása: Válassza ki a listából az adott nyomtatvány szükséges példányszámát.
  3. lépés: Nyomtatvány méretének kiválasztása: Itt a nyomtatvány végleges méretét kell megadnia, úgy hogy a megfelelő listából kiválasztja azt. A lista az adott termékcsoportra legjellemzőbb méreteket tartalmazza. Hajtott nyomtatványnál mindig a kiterített méretet vegye alapul! Ha az Ha nincs, akkor válassza a listából azt a megadott méretet, amelyre a kívánt méret a legkisebb veszteséggel ráfér.
  4. lépés: A nyomtatás színeinek kiválasztása: A listában az adott termékcsoportra legjellemzőbb színparamétereket találja. Először a nyomtatvány 1. (páratlan) oldalának színét válassza ki. Ha nem találja a listában, akkor válassza a 4 színt. A következőként válassza ki a 2. (páros) oldal színeit is -amely adott esetben lehet üres is - ebben az esetben válassza ki a 0 színt.
  5. lépés: Papírminőség kiválasztása: A listában az adott termékcsoportra legjellemzőbb papírminőségeket találja. A válassza ki az Önnek legmegfelelőbbet.
  6. lépés: Kalkuláció: A kalkuláció elvégzése nem jelent megrendelési kötelezettséget! Minden szükséges paraméter megadása után a rendszer kiszámolja a gyártási árat, és kiírja a várható grafikai költséget is. (grafikai költség csak akkor merül fel ha grafikai munka szükséges)
    A rendszer több árat is adhat, ezekhez több időpont társul.
Egyéb művelet megadása:  A kiválasztott paraméterű termékhez egyéb műveletet is  (pl hajtás, fóliázás, stb.) rendelhet. Ehhez lépjen be az ajánlat részleteibe a kalkulált ár mellett lévő " Tovább az ajánlat részleteihez.." linkkel.

 

Az online nyomdai megrendelés lépései

  1. A gyártási határidő és ár kiválasztása. Amennyiben a rendszer több időpontotot ajánlott fel, válassza ki az önnek megfelelőt (kattintson a ajánlat sorra), majd lépjen be az ajánlat részleteiben a kiválasztott sorban lévő "Tovább az ajánlat részleteihez.." linkkel
  2. Megrendelési folyamat indítása: Amennyiben elégedett a kalkulált árral, megrendelheti a kiadvány legyártását az ajánlat részleteiben lévő Megrendelés indítása gombra kattintva.
  3. A paraméterek ellenőrzése. A megrendelési folyamat első ablaka a kiválasztott paraméterek ellenőrzése. Ha rendben van akkor lépjen tovább a Tovább gombbal.
  4. Megrendelő adatainak bekérése: A rendeléshez regisztráció szükséges. Ha még nem regisztrált akkor most megteheti, de ha van már regisztrációja akkor lépjen be a felhasználó nevével (email címe) és jelszavával, ha eddig még nem tette volna meg.
  5. Anyagleadás módjának kiválasztása: A 4 lehetőség közül válassza ki azt, hogy a gyártáshoz szükséges anyagot (fájlt vagy egyéb tervet) miként adja le a megrendeléshez. Ha nyomdakész fájllal rendelkezik, akkor azt feltöltheti a rendeléssel egyidejűleg vagy későbbi időpontban is. Ha nincs nyomdakész anyaga, akkor kérheti a közreműködést a szerkesztésben. Ehhez válassza a megfelelő opciót.
  6. Anyagleadás. Ha az előző lépésben a "Most feltöltöm a rendeléshez.." opciót választotta akkor most feltöltheti a fájlt a rendeléshez.
  7. Fizetés módja. Ebben a lépésben választhatja ki, hogy milyen módon szeretne fizetni.
  8. Átvétel módja. Ha kéri a házhoz szállítást akkor itt megadhatja - és megtudhatja a vonatkozó költségeket is.
  9. Rendelés elküldése. Az utolsó lépésben írhat megjegyzést a rendeléshez. Az érvényesítéshez el kell fogadnia gyártási szerződést, valamint ha anyagot adott le akkor engedélyeznie kell a gyártást a megfelelő jelölőnégyzetek kipipálásával. Ezután kattintson a Megrendelem>> gombra. Ezzel a megrendelése elkészült.
  10. FONTOS! Visszaigazolás. A rendelés paramétereit és a gyártási szerződést emailben elküldte a rendszer az Ön regisztrációs emeil címére. 24 órán belül le kell kattintania az abban (a levél legalján) lévő linket.
 

 


paypal



Nemzeti Fejlesztési Terv
 
A pos-line rendszer fejlesztése 
az Európai Unió által társfinanszírozott projekt keretében valósult meg.
renewSession